Sunday 22 August 2010

Makanan tradisional kelantan...

Hari kita bercerita pulak bab makanan tradisi kelantan. Hari ini dah hari yg ke11 kita semua berpuasa..., teringin sangat aku nak makan nasi kerabu dan laksam yg dibuat oleh ibu aku... sedapnya tak dapat aku banyangkan....Kuih akok pun sedap jugak.....

Dikelantan ikan panggang dan ayam panggang dia tak sama diSelangor....dikelantan ikan percik dan panggang dia disalut kuah yg dimasak terlebih dulu dng santan, cili, serai , bawang putih dan merah , masak sehingga pekat...

Sedap betul rasanya...makan dng nasi panas...huh terangkat........

http://www.emocutez.com



Kuih Akok
                                                                       Nasi kerabu...

laksam...


Solok lada sedap dimakan dng nasi kerabu..   


Nasi dagang ..


1 comment:

Anonymous said...

Saya paling suka laksam dan nasi kerabu...kalau gi sana makanan ni la yg saya cari.....

Aisyah..