Sunday, 30 May 2010

Akhirnya...

Petang ni cuaca terang  aku plan nak pergi track diStadium Klang. Dlm pukul 5.40pm aku bertolak dari rumah dan keluar sampai simpang yg menghala ke jambatan ke Stadium klang jln jamed terpaksa la aku memandu perlahan2. Sampai klang dlm pukul 6.10pm. Mencari parking dan memakai kasut. Keluar dan menghala kePadang. Cuaca panas dan silau matahari menikam mata aku. Aku bejalan laju dan buat  pusingan dlm 5 laps. Berlari dlm 3 laps . Akhirnya aku berhenti dan buat senaman ringan sebelum berjalan pulang. Dalam perjalanan pulang syukurlah jalam tak jamed seperti pergi tadi. Sampai rumah dalam pukul 7.10pm...(^_^)

mood.

Kehidupan dan keiklasan.

Kita bertanya  dng diri kita sendiri ikhlaskah kita dng persahabatan
dan rakan kita. Adakah kita menerima mereka seadanya.
Bayangkan masih ada lagi org yg berkawan dng kita kerana apa
yg ada pd kita dan apa yg kita milikki .
Masih ramai lagi org yg memandang taraf , harta dan pangkat seseorang.
Jika kita tak ada pangkat dan harta org itu dipandang hina walau pun
kita iklas terhadap tali persahabatan. Memang masih ramai manusia yg meterialistik
yg memandang harta dan kemewahan seseorang.
Kita tanya pd hati kita sendiri adakah kita iklas dng rakan kita yg tak memiliki
harta dan pangkat, banggakah kita dng harta kita yg tak kemana.


keikhlasan kita lebih bermakna dari apa yg kita ada dan kita milikki,,.....




Saturday, 29 May 2010

Perkhawinan rohana.

Hari ini dapat la aku pergi dimajlis perkahwinan Rohana yg diadakan hari ini.
Perjalanan yg mengambil masa kira2 3 jam memandu.
Terlalu lama dan jauh ku rasa tapi syukur kami selamat sampai
walau ketika itu tak ramai lagi orang yg ada, maklumlah dah ptg.
Ingat nak keluar awal tapi kesian pd adik aku aku sanggup
tunggu dia bangun dan bersiap , dan bertolak kesana
pukul 12 pm. Disini dapatlah aku sertakan gambar yg diambil
dengan pengantin....

Rumah baru...

Akhirnya aku dapat juga buat rumah baru walau ada
yg tak memuaskan hati aku. ;(

Tuesday, 4 May 2010

Rasa hati....

Ini adalah kisah kesambungan post semlm, Tapi bukan berkenaan kisah aku.
Kisah ini adalah kisah rakan yg kita kenal . Aku gelarkan watak ini sebagai Aida.
Aida seorg perempuan yg menarik, tapi sayang masih belum berkahwin lagi.
Umurnya sudah mencecah 30an tapi x tau apa silapnya.
Dia pernah berkawan dengan seorang lelaki bujang terlajak
berkerja sebagai seorang engineer disebuah syarikat gergasi .
Dari persahabatan ini timbullah perasaan sayang dihati Aida terhadap
lelaki tersebut. Tapi malangnya nasib Aida lelaki itu langsung x ada perasaan pdnya,
Aida pasrah , Lelaki itu memutuskan persahabatan dan jika bertembung
lelaki itu memalingkan muka pd Aida. Aida mula2 pun pelik
tapi bila dia dah tau Aida rasa x kisah lagi. Bagi Aida biarlah lelaki itu dng hidung tingginya.
Lagipun Mak lelaki itu bukannya suka pd Aida, Bermacam2 cerita
yg Aida dengar, konon2nya mak lelaki itu berkenankan seorang Doktor pakar.
Aida tau dirinya x setaraf dng lelaki itu dia berkerja disebuah kilang
walau pun sebagai head system bukannya opperator pengeluaran.
Tapi tetap dipandang hina olah keluarga lelaki itu.Aida tau mak lelaki itu mcmana.
Kadang2 bila bertembung dng Aida mak lelaki itu bercerita dng Aida
dan bermcm2 cerita yg Aida dngr, kononnya perempuan dpn umahnya bertanya
kenapa lelaki itu x nak kawin lagi, mak lelaki itu pun naik marah la.
Dia ckp perempuan tu x ada maruah,, Dlm hati Aida Berkata ' ala kisah
aku pun ko jaja , ini kan pulak kisah perempuan dpn umah ko...
Aida diam aje walau pun hati geram tapi mengingatkan org tua Aida sabar aje.

Aida tau mak lelaki itu bukannya seorang yg baik mulutnya walaupun dah pergi Kemekah.
Dia suka mencecehkan hal orang lain dan bagi dia anak dan cucunya
yg terbaik. Langsung tak ada silap...Anaknya yg lelaki tu tetap dijaga
pergaulan dikawal..entahlah Aida dah malas nak berfikir.
Aida pernah la kawan dng anak buah lelaki itu ,itu pun
melalui lawan web yg disebut2 sekarang ini. Hanya dlm internet aje itu pun Diaorng
salah anggap pd Aida , konon2nya Aida baik dng anak buahnya kerana
nak memikat Lelaki itu, Anak buahnya dah pun buang nama Aida dlm senarai rakan
dan block nama Aida. Aida pun x kisah , bagi Aida dia tau apa yg dia
buat biarlah mereka dng hidung tingginya . Mungkin sekarang ini mereka berbangga dng
nasib baik mereka tapi mana tau tuhan tu maha adil...Sekarang ni bagi Aida
Hidup mesti diteruskan dan jika ada rezeki Aida akan berpindah kerumah
yg akan dibelinya....biarlah Aida kalau boleh x nak lagi berjumpa dng keluarga
lelaki itu.....................................