Friday, 30 July 2010

Banjir Kilat...

Dalam pukul 4 petang hujan turun lebat tanpa henti , dalam pukul 5 ptg aku terpaksa menunggu sehingga pukul 5.30 ptg. Hujan belum lagi berhenti terpaksa juga aku meredah untuk pulang kerumah.
Jalan sudah pun jamed lebih2 lagi hujan turun dng lebat dari  tadi. Sampai di traffic light diPadang Jawa  Lihat kereta jamed teruk. Aku ikut dibelakang dan sampai ke Jalan Sungai Rasau rupa2nya terjadi Banjir Kilat, kereta terpaksa berjalan perlahan2 ada yg pusing balik dan melalui tol highway.

Perkara ini terjadi sungai sempit dan masaalah ini dapat dilihat setiapa kali hujan turun banjir kilat pasti akan berlaku. Tak tahu bila perkara ini akan berakhir. .Terlalu kerap banjir ini berlaku , bila hujan turun lebat aje mesti perkara ini akan terjadi. Pada umumnya, kejadian hujan ribut perolakan semasa musim-musim peralihan monsun pada bulan-bulan April dan Oktober adalah serentak dengan kejadian banjir kilat. Namun begitu, banjir kilat juga sering berlaku di pantai timur semasa musim monsun timur laut. Di pantai barat semenanjung, kejadian banjir kilat juga berlaku pada musim monsun barat daya di negeri-negeri utara semenanjung seperti Kedah dan Perlis. Semasa musim monsun barat daya, angin barat selatan yang diikuti kejadian ‘badai selari’ (line squalls) yang dikenali sebagai ‘Angin Sumatra’ juga membawa hujan lebat di pantai barat semenanjung, khasnya di Pulau Pinang dan sepanjang pantai Kedah dan Perlis. Pada masa itu, banjir kilat sering berlaku.


Aku lihat Satu kemalangan kecik antara penunggang motorsikal dan pemandu kereta berdekatan sekolah Rendah Cina di Sungai Rasau berdekatan jambatan. Dalam pukul 6.50ptg aku sampai kerumah walau pun jalan jamed teruk ...;-(



Salah satu contoh gambar banjir kilat dan gambar ini aku dapati di google.
http://www.emocutez.com

Friday, 23 July 2010

Tak berfikir Panjang...

KISAH INI BUKANNYA NAK MENJATUHKAN SESEORANG CUMA KITA AMBIL IKTIBAR DARI KISAH INI......Kita  kena berfikir semua insan mempunyai hati dan perasaan. Baru2 ini aku mendapat khabar dari tempat kerja aku, seorang perkerja lelaki bunuh diri kerana kecewa.
Kenapa terlalu mudah nak menghabiskan nyawa sendiri kenapa tak nak kembali pada iman. Kenapa tak berfikir panjang, tak kesian ke pada keluarga dikampung. Memang jika mereka dah nekad bertindak
mereka tak akan berfikir lagi, hilang segala keimanan didlm hati. Akal dah tak boleh berfikir lagi dan membataskan fikiran...... ..Nahuzubillah...Jika ugama lain kita tak hairan sangat tapi ini ...Ya allah , apa nak jadi dng dunia ini..Apa yg aku tahu dia seorang Oku dan kecewa kerana seorg perempuan mempermainkan dia dan mengambil kesempatan terhadap dia, Banyak dah berhabis kerana perempuan tersebut...Kenapa perempuan itu terlalu kejam terhadap insan yg tak berupaya itu..Tak terfikirkah perempuan itu lelaki itu pun manusia ada hati dan perasaan hanya dia tak bernasib baik mcm org lain...
Untuk menebus kekecewaan dia ambil jalan mudah dengan menamatkan riwayat hidupnya sendiri...Tak rasa bersalah kah perempuan itu...Memang banyak kes yg aku dengar ada yg membunuh diri kerana ada bynk masaalah yg tak dapat ditangani ,dan bermacam2 hal lagi...NAHUZUBILLAH MINZALIK

YA ALLAH KAU JAUHI DIRI KU DAN AHLI KELUARGAKU DARI PERKARA YANG MENYESATKAN DAN LINDUNGILAH AKU DAN KELUARGAKU DARI SYAITAN YG DIREJAM...

http://www.emocutez.com

Monday, 19 July 2010

Kitaro "Caravansary"

Music reconcile despondent soul , favorite music ...

Listen to this music.......

Sunday, 18 July 2010

Traning dlm hujan

Hari ini baru la aku berkesempatan pergi jogging di padang Sultan Sulaiman Klang. Tapi elok aje aku sampai hujan turun pulak. Buat jugak dlm 2 laps. Dari rumah lagi hujan tapi berhenti sekejap aku ingat ok rupanya tak lama kemudian gerimis pulak. Tak nak la lama2 takut jugak aku demam .Bab ni sensitif jugak , maklumlah dah tak mcm dulu antibodi dah tak kuat heheheh...
Duduk dalam kereta sekejap tunggu ingat akan berhenti tapi tak jugak jadi aku pun start kan enjin dan terus meninggalkan padang tu.

Sambil tu aku mendengar lagu dari penyanyi Modern Talking yg aku download
dlm internet dan cd..........

Saturday, 17 July 2010

Modern Talking - Don't Give Up (Picture Book)



(Don't Give up)

Walk away don't say ,
Turn around, don't let it die
Love will find a way to you
Feelings and emotions
Are just like stormy oceans
Can you stay the way you are
Heaven knows you come so far
Love will find a way to you
So promise me forever
There will never be a never
Baby, don't, don't give up
If your heart is broken
Make a brand new start
Baby, don't, don't give up
Count to ten
Start again
Don't give up
Hold on tight
Find the way
See the light
Don't give up
Hold on tight
Let your love make it right
Don't give up
Hold on tight
Don't let love out of sight
Then you'll never be alone
Need a friend
So count on me
All the things in life for free
Love will find a way to you
Baby, keep on tryingLove will keep on flying
Oh, you think you lost your way
Tomorrow is another day
Love will find a way to you
Shadows will be fallingDreams keep on calling.
.............................................

Modern Talking - Witchqueen of Eldorado Memorial



Ketika mendengar lagu ini hati rasa macam nak melompat2 hehehehe...
Dah lama tak layan lagu akhirnya layan lagu dari MODERN TALKING...
Best jugak....

Modern Talking - 100 Years

Wednesday, 14 July 2010

Bersyukurlah.....

Mengapa ada org yg tak bersyukur dengan anugerah yg allah berikan pd kita. Memang tak ada orang yg sempurna. Kadang apa yg kita ada tak ada pd mereka yg lain. Ada yg dianugerahkan dng kecantikan , kekayaan dan juga kemewahan serta kepandaian. Memang tak ada yg sempurana kenapa kita tak bersyukur langsung. Ada yg tuhan bagi kecacatan tapi mereka bersyukur kerana mereka tak meminta dikasihani , mereka berusaha dengan  kudrat mereka sendiri. mereka bangun dari kecacatan mereka.

Memang ada yg meminta belas kasihan org lain tapi tak semua. Bangkitlah dan bersyukurlah kita sempurna fizikal dan berusahalah. dalam mengejar impian kita. Penat sangat hari ini tak dapat nak fikir langsung.
Baru aje dengar muzik dari Hits greatist korean drama.

Esok berkerja kembali.....;-)

Tuesday, 13 July 2010

Monday, 12 July 2010

You Raise me up

When I am down and, oh my soul, so weary;
When troubles come and my heart burdened be;
Then, I am still and wait here in the silence,
Until you come and sit awhile with me.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up... To more than I can be.

[Instrumental break]

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up... To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up... To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up... To more than I can be.

You raise me up... To more than I can be.

Westlife - You Raise Me Up [Tickled Pink 2005]



Lagu yang menemani aku dikala sunyi....))

Seasons In The Sun



Buntu....

Tak tahu apa yg patut aku tulis dipos ini, kepala buntu langsung tak ada idea.Adoi pening2......:-( ......

Friday, 9 July 2010

Rambut sama hitam....

Entah la tak faham orang sekarang ini, orang kata rambut sama hitam hati lain2. Kenapa masih ada orang yg busuk hati , dengki kianat terhadap orang lain. Tak boleh melihat orang lain lebih berjaya dari dia.Manusia, manusia. Kisah ni terjadi pada orang yang aku kenali. Mak mah berniaga makanan dan jualannya sungguh laku, bukan sahaja makanan yg dimsaknya sedap dan  layanan terhadap pelanggannya bagus. Dan ada sebuah restoran yg tak jauh dari restoran Mak mah, restorannya nak kata tak ada org , boleh la tahan tapi servisnya kurang dan masakannya tak memuaskan..Hari tu Mak mah berniaga mcm biasa, tapi mak mah pelik kenapa tak ramai pelanggan, tapi mak mah tak kisah. Mak mah tutup restoran awal hari tu dan pulang kerumah , elok sahaja sampai kerumah Mak mah rebah dan nasib baik ada anaknya yg berdekatan dengan mak mah. Anaknya terus bawa keklinik dan jumpa doktor, tapi pelik doktor cakap Mak mah tak ada sakit apa2.

Mak Mah dibawa balik dan anaknya memanggil seorang ustaz dan dari ustaz itu la tau Mak mah terkena buatan orang. Bila mak Mah sedar Mak Mah muntah tak henti2. Ustaz tu menyuruh memanggil bomoh yang boleh mengubat . Anak2 Mak Mah memanggil bomoh dan kata Bomoh tu Mak Mah kena Santau dan  dirumah Mak Mah ditanam benda dalam siput sebanyak 8 penjuru dan dikedai Mak mah pun Sama.
Bomoh tu suruh sediakan Cili Padi yg dimesin dan garam. Anak2 Mak Mah sediakan barang2 tu.
Bomoh tu  terus menjalankan tugasnya. Dan dia pergi disekelilingi rumah Mak Mah dan menyorek lubang dan siram dengan cili Padi dan garam. Dan menyuruh anak Mak Mah  mengali lubang tu dan akhirnya terkeluarlah kulit siput babi dan didlmnya ada miang buluh , tulang dan jarum. Kesemuanya dapat dikeluarkan begitu jugak direstoran Mak Mah.. Mak Mah dah pun sedar dan tak muntah lagi. Bomoh tu ckp nak balas ke? Mak Mah ckp tak apa lah biar Allah s.w.t  yg balas atas berbuatanya.
Bila Mak Mah sihat Mak Mah buka kedai mcm biasa dan Mak Mah lihat restoran yg berdekatannya tu tutup. Mak Mah tak tahu apa yg terjadi padanya. Allahualam....
Susah nak cakap zaman sekarang tak percaya perkara ini terjadi depan mata..Entahlah ..........Fikirlah sendiri....

Monday, 5 July 2010

Masih mencari

Masih mencari collection  Movie ini .....
Amerika Asia lakonan Pat Morita telah mendapat percalonan oskar untuk peranannya sebagai MR Miyagi.

Karate Kid 1984

Baru aje mula menonton DVD Karate Kid movie yg diterbitkan tahun 1984. (Special Edition )

Lagenda Budak Setan - Bila Cinta (Male Version) - Official Music Video



menghantar keairport

Hari sabtu dalam pukul 6.30 ptg aku dan keluarga kakakku bertolak untuk ke airport , syukurlah perjalanan kami lancar dan tidak ada apa2 masalah. Perjalanan kami mengambil masa selama 1jam dari Klang.
Sampai kesana kereta yg aku naikki memasukki ditempat parking dan cari lot yg kosong. syukurlah aku satu lot yg kosong berdekatan dng pintu masuk aras3. Kami semua keluar dan mengeluarkan barang yg perlu dibawa oleh anak buahku Khairul.Aku bernasib baik adikku sudah pun tolongkn check in masuk melalui on line. Disana kami  daftar dan check barang .Penerbangan kakakku dan anaknya Khairul dijangka pukul 9.45pm keKota Kinabalu.
Kakakku dan anaknya Khairul Aslam

Friday, 2 July 2010

PARK YONG HA...

Aku baru aje membaca artikal berkenaan artis  Park yong Ha...:-( Sayang beliau sanggup mengakhiri riwayat hidupnya dng cara yang tak sepatutnya.  Entahlah dunia artis korea ini ........Beliau sangat berbakat dng seni lakonnya dan nyayiannya....Salah satunya Winter Sonata , Men's Story dan On air.....SElain itu beliau sungguh terkenal di Jepun dng beberapa single Jepun..Ini adalah kehilangan seorang pelakon yg begitu berbakat dng begitu cepat...: